Vuodet vierivät ja Tori sen kun pullistuu. Vuosi 2015 ei ollut tähän mikään poikkeus, sillä ilmoituksia Toriin jätettiin 38 % edellisvuotta enemmän – melkein 7,2 miljoonaa kappaletta! Viikoittain Toria selailee uusien autojen, huonekalujen, vaatteiden ja ties minkä muun toivossa lähes 700 000 suomalaista.

Erityisen fiiliksissä me torilaiset olemme autokauppamme huikeasta kasvusta. Auto- ja kulkuvälineilmoituksia jätettiin viime vuoden aikana lähes miljoona, mikä prosentuaalisesti edustaa 24 % korotusta edelliseen vuoteen.

Haetuimpia automerkkejä olivat Volvo, BMW ja Ford, ja väreissä suomalaiset puolestaan suosivat mustia, punaisia ja valkoisia kulkupelejä.

Suosituimman kategorian muodostivat vaatteiden ja kenkien laaja kirjo, ja muutenkin eniten ilmoituksia jätettiin täysin arkisista tuoteryhmistä, kuten asumiseen, urheiluun ja muuhun vapaa-aikaan liittyvistä tuotteista. Mahtuupa mukaan kuitenkin myös harvinaislaatuisempia asioita: Torissa vaihdetaan päivässä keskimäärin 9 ponia tai hevosta sekä 10 kaivinkonetta.

Torissa viihtyminen ei ole sidottu aikaan tai paikkaan, mikä näkyy ennen kaikkea mobiililiikenteen lisääntymisenä. Älypuhelimella Toria selailtiin lähes 90 prosenttia edellisvuotta enemmän ja tablettikäyttökin kasvoi yli 40 prosenttia. Suomalaiset ovat kännykkäkansaa ja sen kyllä huomaa!

Huikeiden lukujen lisäksi vuonna 2015 Torissa riitti tapahtumaa muutenkin. Tiimimme kasvoi 18 henkilöllä, uusi mobiilisovelluksemme lanseerattiin, tuimme nuorisourheilua Helsinki Cupin merkeissä, osallistuimme Nenäpäivä-keräykseen ja vietimmepä myös tämän blogin 1-vuotispäivää!

Lisäksi saimme perheeseemme kaksi uutta sisaryritystä, kun emoyhtiömme Schibsted toi Suomeen lainoja vertailevan Lendon ja hintatietoisille suunnatun Hintaoppaan.

Iso kiitos teille kaikille, jotka Torissa olette ostaneet, myyneet ja viihtyneet! Jäämme valtavalla mielenkiinnolla ja kovasti työskennellen odottamaan, mitä uutta vuosi 2016 tuokaan tullessaan.

Tagatty avainsanoilla →